تنظیمات قالب

کود دهی به ساکولنت ها و کاکتوس ها

نویسنده: milad 20 فروردين 1398

ساکولنت ها ساقه و برگ هایی گوشتی و ضخیم دارند که رطوبت و مواد مغذی را ذخیره می کنند. این قابلیت به گیاه اجازه می دهد که در شرایط خشک رشد کند. ساکولنت های داخل گلدان نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی اغلب به آبیاری و کوددهی کمتری نیاز دارند، اما آبیاری باعث از بین رفتن مواد مغذی موجود در خاک می شود، بنابراین به تغذیه دوره ای نیاز دارند. کود دادن بیش از حد، به خصوص ترکیبات دارای نیتروژن زیاد، مشکلات پوسیدگی ریشه را افزایش می دهد. استفاده از ترکیب مناسب و اجتناب از تغذیه بیش از حد برای سالم نگه داشتن ساکولنت ها ضروری است.

کود محلول متعادل مانند یک کود با فرمول 8-8-8 یا 10-10-10 یا 12-12-36  را در یک گالون آب حل کنید. برای بیشتر ساکولنت ها از نصف دزی که روی بسته بندی کود توصیه شده است استفاده کنید. برای مثال، اگر روی برچسب 1 قاشق غذا خوری در یک گالون یا لیتر آب توصیه شده است، شما از نصف قاشق غذا خوری کود 10-10-10 استفاده کنید. برای ساکولنت های گرمسیری که به دفعات آبیاری بیشتری نیاز دارند، مانند کاکتوس کریسمس، تا یک چهارم رقیق کنید.

ساکولنت ها را با محلولی که به میزان یک دوم رقیق شده است آبیاری کنید تا رطوبت اضافی از زهکش کف گلدان خارج شود. یک گالون (3/8 لیتر) محلول کود، بسته به سایز گلدان ها می تواند برای تغذیه چندین گلدان کافی باشد. در بهار، وقتی رشد گیاه شروع شد و مجدداً در اواخر تابستان یا اوایل پاییز از کود استفاده کنید. زمستان ها وقتی ساکولنت ها نیمه خواب هستند از کود استفاده نکنید.

در فصل رشد فعال گیاهان، ساکولنت های گرمسیری را هفته ای یک بار با محلول یک چهارم رقیق شده آبیاری کنید. برخی گونه های گرمسیری در تابستان فعالانه رشد می کنند، درحالی که سایر گیاهان در زمستان رشد می کنند. کوددهی را وقتی رشد گیاه به طور طبیعی کاهش می یابد متوقف کنید.

کود را وقتی استفاده کنید که یک اینچ از خاک روی گلدان کاملاً خشک شده باشد. اگر خاک هنوز خیس است، کوددهی هفتگی را به تعویق بندازید تا خاک خشک شود.

 

 

نکته

اگر خاک گلدان به سرعت خشک می شود و نیاز به آبیاری مکرر دارید، می توانید کود یک چهارم رقیق شده را برای بیشتر ساکولنت ها جایگزین کنید. آبیاری مکرر باعث می شود مواد مغذی قبل از اینکه گیاه بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند از گلدان خارج شوند.

ساکولنت های فضای سبز معمولاً نیازی به کود ندارند چرا که می توانند به مواد مغذی ذخیره شده در خاک دسترسی پیدا کنند. اگر نیاز به تغذیه داشتند، از نصف مقدار توصیه شده از کود متعادل در بهار استفاده کنید.

منبع: https://herosucculent.com/cultivation/fertilizing/92-how-to-fertilize-succulents

ترجمه: محبوبه آرچین

 

<div role="alert" class="alert alert-success"> خرید کود مخصوص کاکتوس و ساکولنت  </div>

منبع : هیروساکولنت