0

تنظیمات قالب

اسرار گلدهی مرجان ها (افوربیا میلی)

نویسنده: milad 21 ارديبهشت 1399
مترجم: : محبوبه ارچین

افوریبا میلی، معروف به ساکولنت مرجان، به گیاهان داخلی و بیرونی شما جلوه می بخشد. گلبرگ های رنگی به رنگ های قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و سفید روی شاخه هایی تا ارتفاع 90 سانتی متر به وجود می آیند. برگ های سبز بیضی شکل، شاخه های تیز این ساکولنت را که آن را به مرکز توجه افسانه های مذهبی تبدیل کرده است کاملا نمی پوشاند.

 

euphorbia-milii05.jpg - 209.03 kB

 

این گیاه برای کشت بیرونی در مناطق سختی USDA 10a و 10b مناسب است و این گیاه عاشق آفتاب، اگر از یخبندان غیر منتظره محافظت شود، به فضای سبز جلوه خاصی می دهد و اگر به خوبی مراقبت شود، بیشتر طول سال گل می دهد.

 

euphorbia-milii02.jpg - 55.38 kB

 

1. برای مرجان خود یک مکان آفتابگیر انتخاب کنید. چه واریته های اصلی ماداگسکار، چه هیبریدهای  غول پیکر کالیفرنیا یا هیبریدهای کم پشت و باریک تر تایلندی، همگی در آفتاب جنوبی کامل در طول روز بهترین رشد را دارد. آفتاب برای شکوفه های فراوان و همیشگی واجب است.

2. مرجان را در داخل خانه در یک خاک خوب بکارید و برای آب اضافی زهکشی مناسب فراهم کنید.

3. مرجان را به طور منظم آبیاری کنید. اگر اجازه داده شود عمق خاک تا دو و نیم سانتی متر بی هر آبیاری خشک شود، آبیاری یک بار در هفته زیاد نیست. آبیاری بیش از اندازه می تواند باعث پوسیدگی ریشه، ریزش برگ ها و عدم گلدهی شود. علاوه بر چک کردن رطوبت خاک، مراقب پژمردگی برگ ها هم باشید که می تواند نشان دهنده نیاز گیاه به آب بیشتر باشد. این برنامه آبیاری را در بهار، تابستان و پاییز نگهدارید تا شانس شکوفایی مداوم و طولانی مدت به حداکثر برسد.

4. هنگام کاشت مرجان، آن را با کود مایع با دوز کامل کود دهید. بعد از آن، کود را به نصف دوز پیشنهادی رقیق کنید و ماهی یکبار در بهار، تابستان و پاییز کود دهید.

5. در ماه های زمستان آبیاری را کم کنید تا گیاه استراحت کند. خاک می تواند کاملا خشک شود و ممکن است بعضی برگ ها بین آبیاری ها بریزد. در طول این دوره کود ندهید. مه پاشی نکنید. یک زمستان مصنوعی 3 ماهه زمان لازم را برای گیاه فراهم کنید تا برای فصل طولانی تر گلدهی آماده شود.

 

euphorbia-milii03.jpg - 39.42 kB

 

euphorbia-milii04.jpg - 39.54 kB

 

نکته

مرجان به دما حساس است و به رطوبت بسیار واکنش می دهد. سرمای ناگهانی یا شوک رطوبتی اول از همه گلدهی را متوقف می کند. تولیدکنندگان با تجربه مطابقت همیشگی و صبر را پیشنهاد می کنند.

 

منبع : 02