0

تنظیمات قالب

مراقبت از ساکولنت ها و کاکتوس ها در تابستان (توصیه هایی برای آبیاری و نور کاکتوس ها و ساکولنت ها در گرمای تابستان)

نویسنده: milad 12 خرداد 1399
مترجم: : محبوبه ارچین

 تابستان به سرعت نزدیک می شود! و با افزایش دما، آبیاری مناسب برای داشتن ساکولنت های سالم و سرحال بسیار مهم است.

 

یک تصور غلط رایج وجود دارد که ساکولنت ها و کاکتوس هابه آب نیاز ندارند یا به آب بسیار کمی نیاز دارند. درست است که ساکولنت ها و کاکتوس هابه آب خیلی کمی نیاز دارند چون برگ های چاق آن ها همه نوع ذخایر مورد نیاز گیاه را در خود ذخیره می کند. با این حال، این ذخایر بدان معنی است که نسبت به گیاهان دیگر به آبدهی کمتری نیاز دارند. حقیقت این است که وقتی این ذخایر کاهش پیدا می کنند، ساکولنت ها و کاکتوس هادوست دارند عمیقا آبیاری شوند.

 

فاصله بین هر آبیاری

اگر ساکولنت های شما در طول تابستان، بیرون یا داخل گلخانه هستند، بین آبیاری هفته ای یکبار هم به آن ها آب دهید. خاک باید تقریبا خشک شود، اما نباید برای مدت طولانی خشک بماند.

 

روش آبیاری

هنگام آبیاری، دقت کنید که آب به عمیق ترین ریشه های گیاه برسد و خاک اشباع شود. یک قانون سر انگشتی این است که تا زمانی که آب از ته گلدان بیرون بریزد آبیاری کنید. آبیاری عمیق باعث رشد ریشه های سالم می شود که به سلامت گیاه کمک می کند. آبیاری مکرر و سطحی باعث کم عمق شدن ریشه و عدم استحکام گیاه در خاک می شود.

 با این حال، ساکولنت ها و کاکتوس هادوست ندارند برای مدت طولانی در شرایط مرطوب بمانند. بنابراین، زهکشی مهم است. در زمین، بهتر است از مقداری پوله یا پرلیت استفاده کنید تا زهکشی را آسان تر کند. در گلدان، مخلوط خاک گلدان با زهکشی خوب و گلدان دارای سوراخ زهکشی همین کار را انجام می دهد.

در اینجا نمونه ای از دو هاوورتیای یکسان وجود دارد، که با روش های مختلفی آبیاری شده اند. گیاه سمت چپ، خیلی سطحی آبّیاری شده است و گیاه سمت راست به طور عمیق آبیاری شده تا آب از کف گلدان خارج شود. نتایج: هاوورتیای سمت چپ کوچک تر است و سیستم ریشه کمتری دارد. هاوورتیا سمت راست سیستم ریشه قوی تری دارد، گلدان را پر کرده و رنگ سبز زیبایی دارد.

 

succulent care in summer

 

 

زمان آبیاری

در طول تابستان، بهترین زمان روز برای آبیاری ساکولنت ها و کاکتوس هاصبح زود قبل از افزایش دما است. با اجتناب از آبیاری در بعد از ظهر که دمای هوا در بیشترین نقطه قرار دارد می توانید از نشستن آب داغ در تاج گیاه جلوگیری کنید که ممکن است گیاهتان را بسوزاند.

اگر نمی توانید صبح زود آبیاری کنید، می توانید هنگام عصر آبیاری کنید. با این حال، این روش برای زمستان   خوب نیست. در طول ماه های سرد، مرطوب نگه داشتن گیاه در طول شب آن ها را مستعد بیماری های قارچی می کند. ما در طول زمستان بیشتر گیاهان خود را خشک نگه می داریم تا از این مسائل اجتناب کنیم.

نور آفتاب

به یاد داشته باشید که در طول ماه های تابستان ساکولنت ها و کاکتوس هابه محافظت بیشتری در برابر خورشید سوزان نیاز دارند، همانطور که ما نیاز داریم. برگ های آن ها وقتی برای مدت طولانی در معرض نور شدید قرار گیرند می سوزند. ما پیشنهاد می کنیم که ساکولنت های خود را در مکانی با سایه نسبی قرار دهید، مانند زیر یک سایه بان یا زیر سایه درختان.

آب برای سلامت ساکولنت های شما ضروری است. آبیاری خوب باعث سلامت ریشه ها می شود که گیاه را قوی تر کرده و مقاومت آن را در برابر آفات و بیماری ها افزایش می دهد. همچنین، آب برای باقی چیزهایی که در باغچه شما رشد می کنند نیز مهم است. بسیاری از موجودات گرده افشان مانند زنبورها، پروانه ها و پرنده ها به آبی که از آبیاری ما جمع می کنند تکیه می کنند.

آب زندگی است!

 

منبع : 02