0

تنظیمات قالب

عوامل کج شدن کاکتوس ها

نویسنده: محبوبه 30 -3443

کاکتوس ها گیاهان بسیار مقاومی هستند که به آب و مراقبت کمی برای زنده ماندن نیاز دارند، اما باز هم به مراقبت های خاصی نیاز دارند. هم کاکتوس های داخل خانه و هم کاکتوس های فضای باز، ممکن است کج شوند. کاکتوسی که صاف رشد می کرده، ولی دارد کج می شود نشان می دهد در معرض استرس قرار گرفته است. با بررسی دقیق می توان علت خم شدن گیاه را تشخیص داد. اگر مشکل زود تشخیص داده شود، راه حل هایی وجود دارد که بتوان کاکتوس ها را نجات داد.

 

 

نور نامناسب

حتی اگر کاکتوس شما در آفتاب کامل کاشته شده باشد، باز هم ممکن است کج شود. گیاهان به طور طبیعی به سمت نور خورشید رشد می کنند. اگر کاکتوس مشکل دیگری نداشته باشد، کج شدن کاکتوس در این شرایط خطری ندارد. اما اگر کاکتوسی که در سایه جزئی کاشته شده است کج شود، ممکن است به نور بیشتری احتیاج داشته باشد. کاکتوس در این شرایط مریض به نظر می رسد و ساقه هایش ضعیف می شوند و زرد می شوند. گیاه باید به تدریج در معرض نور شدیدتر خورشید قرار گیرد تا از آفتابسوختگی جلوگیری شود.

 

 

کاشت نادرست

اگر کاکتوس از زمین خم شده است، ممکن است شل کاشته شده باشد. آبیاری نادرست می تواند یکی از دلایل باشد. بعد از آبیاری کاکتوس، باید قبل از آبیاری مجدد اجازه داد خاک کاملا خشک شود. آبیارب مکرر اجازه نمی دهد خاک دور پایه سفت شود و باعث شل شدن خاک می شود. اگر ریشه نپوسیده باشد می توان کاکتوس را در خاک خشک کاشت یا خاک اطراف آن را فشرده تر کرد. همچنین، اضافه کردن لایه ای از شن یا سنگ های ریز روی سطح خاک می تواند کاکتوس را تثبیت کند.

پوسیدگی

پوسیدگی در اثر قارچ ها و باکتری هایی که روی گیاه رشد می کنند ایجاد می شود. شایع ترین دلیل پوسیدگی آبیاری مکرر کاکتوس ها است. نقطه پوسیده شده ظاهری آبکی، لزج و سیاه دارد. پوسیدگی از پایه کاکتوس شروع می شود و به سمت بالا کشیده می شود. گیاه کاکتوس شروع به خم شدن می کند، سپس فروپاشیده و می میرد. اگر پوسیدگی را زود تشخیص داده شود، می توان آن را از خاک جدا کرده و دوباره در خاک خشک کاشت. در غیر این صورت کاکتوس را از خاک خارج کرده و قسمت بالایی آن که سالم است را از قسمت بیمار جدا کنید. اجازه دهید قسمت بالایی خشک شود و قبل از کاشتن آن در خاک ماسه ای، سطح بریده شده را قارچ کش بزنید.

حشرات

حشراتی که از ساقه گیاه تغذیه می کند می توانند گیاه را ضعیف کرده و باعث خم شدن ان شوند.رشد کاکتوسی که به میلی باگ ها آلوده شده است متوقف خواهد شد و ظاهری مریض گرفته و شکلش را از دست می دهد. میلی باگ ها را باید با یک پنس یا پنبه الکلی از گیاه جدا کرد. مورچه هایی که در پایه گیاه لانه می کنند ساقه را می خورند و باعث کج شدن و نهایتا افتادن کاکتوس می شوند. مورچه ها را با جریان آب ولرم و قوی بشویید. کاکتوسی که توسط حشرات ضعیف شده است ممکن است قارچ گرفته و بپوسد و اگر درمان نشود می میرد  .

منبع: hunker.com

ترجمه: محبوبه آرچین