0

تنظیمات قالب

چرا برگ ساکولنت هایم میریزد؟

نویسنده: milad 13 مهر 1399
مترجم: : محبوبه ارچین

علت ریزش برگ ساکولنت ها : 

ساکولنت ها، که شامل گیاهانی با برگ های گوشتی (که ما آن ها را به نام ساکولنت می شناسیم) و همچنین کاکتوس ها می باشند، با توقف رشد و ریزش برگ ها به بسیاری از عوامل استرس زای محیطی پاسخ می دهند و به این وسیله انرژی مورد نیاز خود را کاهش می دهند. گرما، سرما، نور کم یا زیاد، آبیاری نامناسب، شوک های شیمیایی و آفات، همه می توانند اغلب به طور ناگهانی باعث ریزش برگ ها شوند.

1- مشکل دما

از آنجا که اکثر ساکولنت ها با مناطق گرم و خشک سازگار هستند که دوره های طولانی مدت گرما در آن جا عادی است، وقتی با گرما یا خشکسالی مواجه می شوند با ریزش برگ ها واکنش نشان می دهند. با اینکه این اتفاقی نسبتاً طبیعی است، نگهداری ساکولنت ها در سایه وقتی دما افزایش می یابد به جلوگیری از آن کمک خواهد کرد. از نزدیک به آن ها نگاه کنید: اگر آن ها پژمرده یا آفتاب سوخته به نظر می رسند، آن ها را جا به جا کنید یا رویشان سایه بان بکشید. برعکس این نیز اتفاق می افتد: ساکولنت ها در دماهای انجماد به خوبی عمل نمی کنند، و ممکن است برگ های شان سیاه شده یا بسوزند. گاهی برگ ها می ریزند، اما معمولاً این اتفاق تا وقتی گیاه برگ های جدید برای جایگزینی آن ها درآورد رخ نخواهد داد، بنابراین از میل خود برای کندن این برگ های مرده محافظ، جلوگیری کنید.

 

2- نور کم

ساکولنت ها به نور کافی نیاز دارند، به خصوص که آن ها معمولاً با مناطقی که در طول سال نور زیادی دریافت می کنند سازگار هستند. آن ها در مناطق روشن بهترین شکل خود را دارند و درزمان کمبود نور، به رنگ سبز روشن یا زرد در می آیند و برگ ها از هم فاصله می گیرند و سعی می کنند به سمت نور رشد کنند. اگر مشکل رفع نشود، در نهایت برگ هایشان می ریزد یا می میرند. تنها مشکل نور کم نیست، ساکولنت هایی که بدون سازگار شدن، به مکان جدیدی منتقل می شوند، یا به طور ناگهانی به سمت نقاط پرنور می چرخند، ممکن است سمتی که برای مدتی نور ندیده است بسوزد. تغییرات را به آرامی اعمال کنید و صبر کنید گیاه قبل از منتقل شدن خود را با شرایط جدید وفق دهد.

 

3- سوختگی های شیمیایی

شوک وارد کردن به سیستم ساکولنت هم می تواند باعث ریزش برگ شود. وقتی ساکولنت ها بیماری یا عفونت های قارچی می گیرند، قطعاً می خواهید به سرعت و قدرت عکس العمل نشان دهید، اما باید مراقب باشید. هنگام استفاده از مواد شیمیایی، همیشه طریقه مصرف نوشته شده روی بسته را به طور کامل بخوانید و بیشتر از دفعاتی که روی برچسب توصیه شده استفاده نکنید. قبل از استفاده از مواد شیمیایی، همیشه مطمئن شوید که ساکولنت شما تحت عوامل استرس زای محیطی قرار نگرفته است.

 

4- آبیاری غیر متعارف

ساکولنت ها به خاطر نیاز کمشان به آب، شناخته شده اند، با این حال آب بسیار کم باعث پژمردگی و کاهش رشد آن ها می شود. باید مراقب باشید که آن ها را بیش از اندازه آبیاری نکنید. آب دادن بیش اندازه و با دفعات زیاد برگ هایشان را متورم می کند و اگر فرصتی برای خشک شدن پیدا نکنند، باعث مردن گیاه می شود. قبل از آبیاری، صبر کنید تا خاک گیاه تقریباً به طور کامل خشک شود و برگ ها کمی شل شوند، سپس به طور کامل آبیاری کنید تا آب از کف گلدان خارج شود. این روند را تکرار کنید. همیشه از گلدان های دارای سوراخ زهکشی برای ساکولنت ها استفاده کنید.

 

5- وجود آفات و بیماری 

گاه وجود حشرات و آفاتی که از شیره گیاه تغذیه می کنند مانند میلی باگ ها و کنه ها می تواند باعث چروکیده شدن برگ ها و ریزش برگ ها گردد . در مطالب بعدی به طور مفصل در این مورد نوشته خواهد شد که نتیجه آزمایشات و مشاهدات شخصی از موارد موجود در گلخانه هیروساکولنت می باشند. همچنین در مورد نحوه کنترل و درمان هم کاملا تشریح خواهد گردید. 

 

succulents-leaves-falling.jpg - 44.54 kB

 

منبع: هیروساکولنت

منبع : 02