تنظیمات قالب

آبیاری ساکولنت ها در زمستان

نویسنده: محبوبه 01 بهمن 1398

ساکولنت ها بیشتر در بهار و تابستان رشد می کنند. پاییز مانند یک زمان استراحت برای آن ها است. در دوره خواب پاییزی/زمستانی آن ها، آبیاری باید کاهش یابد. ساکولنت هایی که در زمستان داخل خانه یا گلخانه های گرم نگهداری می شوند (مانند اچوریا، کراسولا، کالانکوا و دیگر ساکولنت های معمول) فقط باید در حدی که از خشک شدن ریشه جلوگیری شود، آبیاری شوند، که می تواند هر چند هفته یکبار و یا چند ماه یک بار باشد.

ساکولنت های مقاوم به سرما مانند سمپرویوم، روزولاریا و سدوم حتی به آبیاری کمتری نیاز دارند. وقتی دما زیر 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتی گراد) است، بهتر است اصلا آبیاری نشوند. ریشه های خیس در دماهای پایین شرایط عالی برای پوسیدگی را دارند.

 

winter-banner-single-rosett.jpg - 133.67 kB

 

   بسیاری از گیاهان نمی توانند در زمستان خشکی را تحمل کنند. این زمانی است که گیاهان نسبت به آبی که می توانند از ریشه هایشان جذب کنند، آب بیشتری را از طریق تبخیر از دست می دهند. قبل از سرمای شدید ما گیاهان همیشه سبز را به خوبی آبیاری می کنیم تا از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری کنیم (وقتی زمین یخ می زند گیاه نمی تواند آب را جذب کند، اما همچنان آب از دست می دهد). این کار را نباید با ساکولنت ها انجام داد. ساکولنت ها رفتاری مخالف را می پسندند. در مواقع یخبندان باید خاک ساکولنت ها تا جایی که می شود خشک باشد.

البته که خاک خشک در زمستان نوعی تناقض به حساب می آید (فقط زمانی ممکن است که گیاهان شما در یک منطقه پوشیده شده باشند). بنابراین، موقع زمستان بسیار حائز اهمیت است که خاک شما دارای زهکشی عالی نیز باشد.

زمان بندی کاهش آبیاری باید تا زمان آغاز رشد گیاه در بهار ادامه یابد. ممکن است هوا هنوز کمی سرد باشد، اما ساکولنت ها وقتی دوباره شروع به رشد می کنند به آب بیشتری نیاز دارند.

منبع: youngs-garden.com

ترجمه: محبوبه آرچین

منبع : هیروساکولنت