0

تنظیمات قالب

5 روشی که گیاهان می توانند به آرامش شما کمک کنند

نویسنده: milad 09 دی 1399
مترجم: : محبوبه ارچین

گیاهان نه تنها قدرت تبدیل کردن آپارتمان شما به یک واحه شاداب و سرسبز را دارند، بلکه می توانند به آرامش و آسایش شما هم کمک کنند. کاکتوس ها، ساکولنت ها و گیاهان سبز در سراسر اینستاگرام هستند و برای تقویت حس زندگی در هر فضای داخلی کاملا مرسوم شده اند. به طوری که اگر بخواهید کمی طبیعت به خانه، محل کار یا اتاق خواب خود اضافه کنید، می توانید از مزایای حس خوب و سلامتی هم بهره مند شوید. در این مقاله 5 دلیل شگفت انگیز که گیاهان می توانند به آرامش شما کمک کنند و وضعیت کلی شما را بهبود ببخشند را معرفی می کنیم.

 

 

  1. از بین بردن سموم مضر و بهبود کیفیت هوا در محیط

گیاهان، تصفیه کننده طبیعی هوا هستند و می توانند سموم را از جو حذف کنند. مطالعات هوای پاک ناسا نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در هوا، بسته به میزانی که در معرض آن قرار می گیرید، می تواند منجر به اثرات منفی روی سلامتی شما شود. گیاهان می توانند کربن دی اکسید را از جو گرفته و اکسیژن تولید کنند، و کیفیت هوا را بهبود دهند. آن ها همچنین به کاهش سطح گرد و غبار و افزایش رطوبت هوا کمک می کنند. این امر می تواند باعث کاهش سرفه، خارش چشم و خستگی شود.

  1. سبزی برای ذهن، بدن و روح خوب است

اگر شما مثل اغلب مردم هستید، پس احتمالا بیشتر وقت خود را در محیط های بسته، در حال کار کردن پشت میز، می گذرانید. تحقیقات نشان داده است که "حمام جنگل" برای شما بسیار مفید است، فشار خون و سطح استرس را کاهش می دهد. وقتی فرصت بیرون آمدن را ندارید، آوردن سرسبزی به داخل خانه می تواند برای سلامتی جسم و روان شما معجزه کند.

  1. کاهش آلودگی صوتی

اگر نزدیک جاده یا منطقه شلوغی زندگی می کنید، هیچ چیز بدتر از این نیست که بخواهید استراحت کنید و سروصدا اجازه ندهد. یک پناهگاه گیاهی بدون استرس و آرامش بخش درست کنید و کمک کنید سطح آلودگی صوتی داخل محیط کم شود. گیاهان بزرگ با سطح وسیع در جذب صدا و ایجاد حس آرامش موثرتر هستند. گیاهان را پیرامون فضای خود قرار دهید تا صدا از دیواره ها برگردد و مستقیما به برگ ها برخورد کند.

  1. کمک به بهبود کیفیت خواب

با چند گلدان مناسب کاری کنید پاتختی شما روشن تر شود و فضای خواب را خوشایند جلوه دهد. خواب برای رفاه عمومی و کیفیت زندگی بسیار مهم است. توانایی ایجاد مکانی که بتوانید بعد از یک روز شلوغ، استراحت کنید و آرامش بگیرید، کلید داشتن خوابی با کیفیت است. گیاهان خاصی ویژگی های تقویت کیفیت خواب را دارند که می تواند به بی خوابی کمک کند، از جمله اکالیپتوس، اسطوخودوس و رزماری.

  1. درمان استرس

پرورش و مراقبت از گیاهان نوعی درمان طبیعی است که برای سلامت عاطفی و ذهنی شما بسیار مناسب است. تحقیقات نشان داده است که باغبانی استرس را کاهش می دهد و احساس اضطراب را تسکین می دهد. چه چندین گیاه برای مراقبت داشته باشید، چه فقط چند جفت گیاه، دیدن رشد گیاهان حس خیلی خوبی می دهد و باعث افزایش عزت نفس شما می شود. از محیط اطراف جدا شوید و موقع مراقبت از گیاهان شارژ شوید. احاطه شدن با طبیعت کمک می کند ذهن خود را حفظ کنید و صبورتر باشید. سعی کنید قبل از خواب به باغچه خود برسید تا برای یک خواب عالی آماده شوید.

 

header-succulents-cacti-on-windowsill-at-home-SUCCULENT0420.jpg - 52.96 kB

منبع : 02