0

تنظیمات قالب

وقتی گل و گیاه جدید به دستمان رسید چه کار کنیم؟

نویسنده: milad 09 بهمن 1397

این شاید سوال خیلی از افرادی باشه که از ما یا هر جای دیگری گل و گیاه می خرند. وقتی گیاه جدید می خریم چه کار کنیم؟

 

من در اینجا مطلب رو با این دسته بندی شروع می کنم که ابتدا ببینیم چه گیاهی می خریم. کاکتوس، ساکولنت، آپارتمانی و یا درختچه و نهال و بونسای 

  •  وقتی بسته جدید کاکتوس و ساکولنت ریشه داری از گلخانه ی نا معلوم یا خرید اینترنتی به دستتان رسید سعی کنید حتما خاک گیاه را از آن جدا کنید، ریشه ها را با آب بشویید، در جای خنک و سایه قرار دهید و بعد از یک روز در خاک مناسب بکارید. سپس گیاه کاشته شده را به محلی که آفتاب مستقیم نداشته باشد منتقل کنید. پس از دو روز اولین آبیاری را انجام دهید و بعد از گذشت چند روز که احساس کردید رشد گیاه آغاز شده، به مرور به محل مناسب و پر نور تر منتقل کنید و آبیاری را به صورت هفته ای یکبار انجام دهید.

 

  • ممکن است گیاه به صورت ریشه لخت (بدون خاک) برای شما ارسال شده باشد که در این صورت پس از دریافت گیاه آن را در خاک مناسب کاشته و بقیه کارهای بالا را انجام دهید. (پیشنهاد می گردد در هنگام خرید از فروشنده بخواهید گیاه را ریشه لخت ارسال کند تا ضمن اطمینان از سلامت ریشه، از آسیب های حین ارسال جلوگیری شود)

 

  • اگر قلمه کاکتوس یا ساکولنت خریداری کردید، حداقل باید از تاریخ قلمه یک هفته گذشته باشد، سعی کنید این یک هفته را گیاه در محل کم نور و خنک نگهداری شود. بهترین فصل برای خرید قلمه بهار تا اوایل تابستان است. پس از یک هفته که محل برش گیاه پینه بست، می توانید گیاه را در یک مخلوط خاک با زهکشی بالا بکارید و باز در محلی به دور از تابش مستقییم آفتاب قرار دهید. قلمه ها را به صورت هفتگی آب دهید تا ریشه دار شوند. آغاز رشد گیاه نشانه موفقیت امیز بودن ریشه دهی گیاه است. 

 

  • اگر خرید شما گیاه آپارتمانی بدون خاک است (نباید ریشه خشک شده باشد) بلافاصله پس از دریافت گیاه آن را در خاک مناسب کاشته آبیاری کرده و بر روی گیاه نیز مه پاشی نمایید و گیاه را در محل سایه و خنک قرار دهید. چند روزی این کار را ادامه دهید تا گیاه به حالت نورمال برگردد. 

 

لینک محصولات جانبی مورد نیاز برای نگه داری گیاهان به شرح زیر می باشد:

 

1- انواع خاک های آماده مخصوص گیاهان

2- انواع گلدان های زینتی و صنعتی

3- لوازم آبیاری 

4- کود و مواد مغذی گیاهان

 

برچسب ها : آموزشی