تنظیمات قالب

ساکولنت های مناسب برای محیط های کم نور

نویسنده: milad 02 فروردين 1399

 ساکولنت ها گیاهانی هستند که آب را در بافت هایشان ذخیره می کنند تا بتوانند در محیط های خشکی مانند بیابان زندگی کنند. بسیاری از ساکولنت ها با قرار گرفتن در معرض نور کامل رشد می کنند. با این حال، وقتی برخی واریته ها به محیط کم نور عادت می کنند، تا زمانی که به طور صحیح نگهداری شوند می توانند آنجا بمانند. به دلیل اینکه ساکولنت ها رطوبت را در شاخ و برگ ضخیم خود نگه می دارند، نیازمند خاکی با زهکشی خوب هستند و نسبت به گیاهان آپارتمانی معمولی، به آب کمتری نیاز دارند.

 

 

کنگو میسون

 

کونگو میسون (سانسوریا ماسونیانا)، بومی آفریقای مرکزی، می تواند تا ارتفاع 1.5 متر رشد کرده و تا 60 سانتی متر گسترده شود. به عنوان یک گیاه خانگی، به نور و آب کمی نیاز دارد. برگ های پهن و به رنگ سبز تیره آن با لکه هایی به رنگ سبز روشن تر پوشیده شده است و نگهداری آن آسان است. 

 

 

 

  

Sansevieria masoniana

 

البته گفتنی است سایز واریته های سانسوریا نیز گیاهانی هستند که به نور کمتری نسبت به سایر ساکولنت ها نیاز دارند و مقاوم ترند.

 

 

 

کراسولا اواتا

 

گیاه یشم (کراسولا اواتا) گیاه خانگی محبوبی است. به کمترین آبیاری نیاز دارد و در فرهنگ عامه ژاپنی ها به عنوان گیاه پول شناخته شده است. بر اساس افسانه، منجر به موفقیت مالی می شود. تنه و شاخه های زخیم به این گیاه ظاهری شبیه به درختی شبیه به بنسای داده است. اگر در فضای باز کاشته شود، یشم یک ساکولنت چندساله در نظر گرفته می شود.

 

کراسولا اواتا انواع دیگری نیز دارند که برخی از آنها نیز ممکن است بتوانند در محیط های کم نور نگهداری شوند.

 

 

 

 

 

Crassula ovata

 

 

 

گاستریا

 

گاستریا (گاستریا اس پی.) در خانه به خوبی رشد می کند. مانند گیاهان آلوئه، گاستریا برگ هایی دراز، خاردار و سبز دارد که به شکل روزت یا مارپیچ رشد می کنند. برگ ها نیزه ای شکل بوده و مانند همه ساکولنت ها متورم از بافت ذخیره کننده آب است. گاستریا به خاطر گل های شبیه به شکم خود نامگذاری شده است. بزرگترین گاستریا تا 60 سانتی متر رشد می کند.

 

 

 

 

 

 

 Gasteria

 

 

 

گیاه گورخری

 

گیاه گورخری  (هاوورتیا فاسکیاتا یا فاسیاتا) فضای زیادی را اشغال نمی کند و حتی به مراقبت کمتری نیاز دارد. این گیاه ساکولنتی ایده آل برای زندگی های پر مشغله است. بومی آفریقای جنوبی است، روی خاک قرار می گیرد و با برگ هایی که خطوط راه راه سفید برجسته ای را به رخ می کشند، شکل منظمی را به نمایش می گذارد.

 

 

  

Haworthia fasciata

 

 

 

آلوئه ورا

 

احتمالا شناخته شده ترین ساکولنت آلوئه ورا است. این گیاه می تواند در محیط های کم نور نگهداری شود، هرچند در نور خورشید رشد بهتری می کند.

 

  

 Aloe vera

 

 

 

 

 

ترجمه: محبوبه آرچین

 

منبع: sfgate.com

منبع : هیروساکولنت